maandag 24 maart 2014

Fling

Betekenis ' fling '

Je hebt gezocht op het woord: fling.

1fling (zelfstandig naamwoord)1worpgooi2uitspattingkortehevige affairehave one's fling uitspatten
(vandale.nl)
Als ik mijn huidige situatie moet analyseren, dan zit ik daar nu midden in....


Een "fling" haha, wie had dat ooit gedacht. Nou, ik niet dus. Ik had het allemaal zo goed uitgewerkt en nu heb ik geen flauw idee waar ik mee bezig ben. De weinige mensen die ervan af weten, die zeggen, geniet er gewoon van. Geniet ervan, ja dat doe ik zeker, maar de "Hopeless Romantic" in mij wil er niks van weten.

Ik weet het, ik weet het, ik moet niet zoveel denken, maar ey, that's me, ik ben nou eenmaal zo en dat zal waarschijnlijk never veranderen. Beetje bij beetje doe ik wel water bij de wijn, laat ik meer dingen los, maak me minder druk om dingen (met momenten, still learning), maar zodra ik alleen ben kan ik toch soms malen als de beste. En dat is wat ik nu doe. We praten nog steeds over alles, we lachen als een stelletje pubers, gaan uit eten, ik kreeg dit weekend een mega-grote-ultra-fucking grote bos bloemen, de sex is geweldig,  maar toch gaan alle alarmbellen rinkelen. 

 En als die rinkelen.........Brengt niks of niemand me van bepaalde gedachtes af en is het tikkende tijdbom die elk moment af kan gaan. 

Ik dacht dat ik verwarrend kon zijn, maar meneer ook. En daardoor wordt ik onzeker. Open en eerlijk ben ik wel, tot een bepaalde hoogte. Zodra ik over mezelf moet praten qua gevoelens, klap ik dicht als een oester. En als ik dat heb, weet ik genoeg,...Ik ben gek op die jongen, hoe harder ik het ook ontken,  tegen mezelf zeg dat dit gewoon een "rebound" is, hoe meer ik zou willen dat dat het geval is. Maar laten we eerlijk zijn, ik neem niet snel een blad voor mijn mond, dus als dat echt het geval zou zijn, had ik dat zelf toch ook wel geweten?? En hoe verliefd hij op me was en een toekomst met me zag en honderden keren vroeg, mag ik je vriendje zijn (waarop ik elke keer zei, nee, want ik wil je niet kwetsen tot ik weet wat dit is) hoe meer ik het gevoel heb dat de rollen nu zijn omgedraaid. 

Het ene moment zegt hij dat hij niet weet wat dit is, dat hij niet meer verliefd is, maar heel veel om me geeft en er altijd voor me zal zijn. Hij weet niet hoe we het moeten doen, ivm ons drukke werk, eigen leven, net alles beiden weer op de rails, allebei een kind die we op moeten voeden. Het andere moment heeft hij het over zijn lompe acties en dat ik die zal delen op verjaardagen van familie en hij daar nog jaren mee gepest word, of over vakantie, eten bij mijn ouders, dat ik dan denk, wat wil je nou?


Soms denk ik dat dit voor hem ook gewoon nieuw is, niet weet hoe ermee om te gaan, misschien ook mede door mijn opmerkingen in het begin dat ik hem niet kan geven wat hij van mij wilt, maar in de afgelopen weken zijn mijn gevoelens verandert en heb ik me opengesteld, waardoor ik nu het gevoel heb dat ik de kwetsbare ben nu. Why, oh freaking why heb ik er zo'n moeite mee om gewoon te zeggen;

"Luister, is dit gewoon lol en sex, of gaan we officieel richting een stelletje"

Als ik ook aan hem vraag, wat wil je nou van me,...dan krijg ik een "Ik weet het niet" en dan Bam! Klap ik dicht, blocked, afgesloten, punt, stilte......

In mijn hoofd heb ik al verschillende scenario's afgespeeld, de goede en slechte, ergens hoop ik dat het gewoon een Fling is, want eerlijk gezegd weet ik niet of ik wel klaar ben voor een relatie, ik zou ook niet weten hoe ik het zou moeten doen, maar het feit dat ik hem zoveel mogelijk wil zien, constant aan hem denk, app om de domste dingetjes (en hij doet precies hetzelfde haha) dus aan de andere kant hoop ik het weer niet.....

Want hoe ik mezelf ook instel op dat dit gewoon lol is, ik weet dat ik dat uiteindelijk zat zal worden en me teveel heb mee laten slepen door mijn gevoelens. Dat ben ik, die stomme Sucker for Love, Hopeless Romantic, alleen sex is niks voor mij op den duur, ook al geniet ik er nu volop van, ergens gaat het toch uiteindelijk een cheap gevoel geven toch?  I know, ik wil en kan hier geen advies over krijgen, want dit is iets wat ik voor mezelf uit moet zoeken, de knoop doorhakken en een gesprek aan gaan. 
Alleen ik kan dit oplossen en niemand anders.

Damn, wat ben ik toch weer een megawatje...................


 photo 29d90442-c811-4125-9d97-09f53f336743.jpg

3 opmerkingen:

  1. hahaha, leuk geschreven meid!!! Tja, dat is lastig op dat gebied. Heel lastig, ik blijf maar knikken knikken en dacht tja, ik weet precies hoe je op dit moment voelt. Dat heb ik dus ook gehad, 5 jaar geleden. Ik dacht, no fucking way, relatie is no go! Wil me leven op rails brengen, stabiliteit voor woning en werk en alles, maar wat gebeurt er?? BAM!!! Smash in your face!

    Al was het eerst maar vriendschappelijk bedoeld en wilde niet meer dan dat. Je weet wel, bla, bla, bla, bed, bla, bla, bla, tot ik dacht, whatthaheck! Die stomme gevoel!! Het blijft lastig maar ik heb toch een poging gewaagd, hij zou er zelf niet aan beginnen of zelfs beginnen. Net uit de relatie en dan weer ...nee dacht ik, maar het voelde zo goed en vertrouwd, het was alsof eindelijk iemand was die mij echt begreep en andersom ook. Die mij echt accepteerde dat ik ook een vrouw ben, ipv schoonmaakster, huismoeder, oppasser, whatever-moeder-zijnde.. maar goed, ik spreek dit voor mezelf. en inderdaad, dit zul je echt alleen op moeten lossen. Maar meid, soms moet je echt keuze gaan maken, als je twijfelt, laat je het even zo en als het goed voelt, ga ervoor! Ongeacht wat er zou kunnen gebeuren, als je vertrouwen hebt dat het moeite waard is, komt het goed. Laat je verrassen in dit leven, niet te veel afhangen, van die rare gedachten hahahaha...

    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst, I love your writing :P
    En wat jouw 'fling' situatie betreft, ik weet het niet :c
    Ik denk dat je inderdaad dat jullie beiden even rond
    te tafel moet komen en gewoon dingen DUIDELIJK
    maken. Zo weten jullie beiden waar jullie zijn c:
    Succes! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ice Pandora, thanks!
    En inderdaad, duidelijkheid is zo belangrijk! I'll keep u posted ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Please leave a message,...Tips & comments are always appreciated ♥